MyID is a self-service portal available to all students, faculty, and staff. It supports QU user account management services, including: (1) account registration, (2) password changes, (3) password recovery, and (4) account unlocking.

    QU accounts are used to access university devices, Banner, Blackboard, myQU portal, Microsoft Office tools, and other services and tools.


    Privacy Notice
    The personal data collected through this self-service portal may be used by Qatar University to contact you for QU-related purposes only.

    Important Note
    The Information Technology Services (ITS) will never ask for your password via email, phone, or in person.

    If you have any questions or need further information, please contact the ITS Help Desk at helpdesk@qu.edu.qa or call +974 4403-3456.

    MyID هي بوابة خدمة ذاتية متاحة لجميع الطلبة وأعضاء هيئة التدريس والموظفين. وتدعم هذه البوابة خدمات إدارة حسابات جامعة قطر، بما في ذلك: (1) تسجيل حساب جديد، (2) تغيير كلمة المرور، (3) استعادة كلمة المرور المنسية، و(4) فتح الحسابات المغلقة.

    يستخدم حساب جامعة قطر للدخول إلى أجهزة الجامعة، ونظام Banner، ومنصة Blackboard، وبوابة myQU، وأدوات Microsoft Office، وغيرها من الخدمات والأدوات.


    إشعار الخصوصية
    قد يتم استخدام البيانات الشخصية التي يتم جمعها من خلال بوابة الخدمة الذاتية هذه من قبل جامعة قطر للتواصل معك فقط لأغراض متعلقة بالجامعة.

    ملاحظة هامة
    لن تطلب منك إدارة تكنولوجيا المعلومات (ITS) كلمة المرور الخاصة بك عبر البريد الإلكتروني أو الهاتف أو بشكل شخصي.

    لأي استفسارات أو لمزيد من المعلومات، يرجى التواصل مع مركز خدمة تكنولوجيا المعلومات عبر البريد الإلكتروني helpdesk@qu.edu.qa أو الاتصال على الرقم +974 4403-3456 .